joi, 4 august 2011

I got you under my skin.....

Ascult melodia asta de azi dimineata, si nu ma mai pot satura de ea....oare doar eu simt o senzatie de nostalgie cand aud acest gen de muzica? Ca si cand as fi vrut sa fi trait in vremea din "Casablanca"?
google images
Is it just me, sau femeile erau mai frumoase pe vremea aceea?
Poate si fotografia alb-negru ascunde imperfectiunile si invaluie totul intr-o aura misterioasa, dar, sincer, eu cred ca femeile erau mult mai frumoase prin anii '30-'60...
Fara blugi, fara hamburgeri si chips-uri...poate asta este motivul....sau poate si purtarea era alta. Mai elegante, mai "finute" cum ne place noua sa spunem. Nu asa aratam, finute , atunci cand ne imbracam dragut????
Am vazut mai demult un film care mi-a placut foarte tare...A foreign Affair (1956),
photo source: Imdb
si am ramas impresionata de gratioasa Ingrid Thulin ...
google images
si evident vrajita de Robert Mitchum...care joaca rolul lui Dave Bishop, un ziarist american venit in Europa sa afle cum a facut un multimilionar (Victor Danemore) bani, si calatorind de pe Riviera pana la Stockholm si Viena afla ca de fapt acest bogatas a facut avere santajand fosti colaboratori ai nazistilor de prin toate colturile lumii; colaboratori dispusi sa plateasca oricat pentru a nu li se descoperi secretul, si dispusi inclusiv sa scape de un ziarist suparator. Ajunge sa o cunoasca pe Brita Lindquist (I. Thulin) de care incepe sa se indragosteasca, sentimentul fiindu-i impartasit, in ciuda protestelor mamei acesteia, care ajunge sa o si incuie in casa pentru a nu il ajuta (secventa care mie personal mi-a placut foarte mult). O Brita ireal de frumoasa ia cina cu un Bishop galant, o rochie roz vaporoasa superba, aceste imagini si multe altele mi-au ramas pe veci intiparite in minte, precum si intriga incurcata a filmului. Bishop ajunge sa coopereze cu un detectiv, nefiind sigur daca face bine sau rau, si ajunge la un moment dat sa fie urmarit de tot felul de spioni si contraspioni. O alta secventa care imi place este cea cand este interogat de catre politia (engleza....cred...chiar nu-mi mai amintesc si netul asta nu ajuta cu nimic, nu este aproape nimic despre actiunea din acest film...:D) si ii este testata loialitatea: unul dintre agenti incearca sa-l mituiasca, dar trece cu brio testul. Ajunge sa ia si bataie, dar scapa pana la urma cu bine si cu fata....

Ah.....old movies....cat de frumoase sunt si povestile si oamenii.........mi-as dori cateva zile in fata televizorului cu muuult popcorn si liniste sa urmaresc cateva filme vechi de care mi-e foarte dor...
google images
Cpt. Ahab in Moby Dick (Gregory Peck)
google images
sau cu Charles Heston in rolul artistului meu preferat Michelangelo in filmul Agonie si extaz...
Pana la un concediu minunat in care sa pot lenevi in asemenea masura...va doresc la toti o dupa-amiaza linistita si vous donne des...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu