vineri, 20 mai 2011

weekend post....

...m-am gandit despre ce as putea scrie azi, si am zis ca cel mai bine ar fi daca as scrie despre sentimentul pe care il incerc in fiecare zi de vineri; si anume Libertate! Da, libertate, deoarece urmeaza doua zile in care fac ce imi doresc, in care pot sta si lenevi sau ma pot plimba, pot merge in vizite pana seara tarziu sau pot sobi un ceai cu gheata si o carte...
Si pentru ca vine weekend-ul, am pofta sa urlu asa:
google images
ca nu mai am chef sa ascult, sa servesc si nici sa fiu amabila decat cu cine vreau eu! Pentru ca daca zilele lucratoare sunt zilele in care trebuie sa vad oameni de care nu neaparat am chef, in schimb weekendul este doar al meu. Si vad doar pe cine vreau sa vad! Nu simtiti la fel? O eliberare de convenientele saptamanii, de zambetul office si amabilitatea de a asculta povesti care nu va intereseaza??
google images

Si daca tot e vorba de Freedom, cred ca pot spune ca facem parte din fericire dintre aceia care au acces la informatie necenzurata, trebuie doar sa stim noi sa selectam. Sa ne bucuram ca putem citi orice, dar sa facem diferenta intre mass media si realitatea de fapt a lucrurilor....
..... si astfel sa ne bucuram de informatia "nefiltrata" ce ne este la indemana, dar sa nu uitam ca oricine este subiectiv, si ca, cel putin in anumite zone de pe acest glob, exista libertatea de a scrie ce-ti trece prin cap, indiferent daca este realitate sau fictiune. In aceeasi ordine de idei, ma gandesc la cei mai putin norocosi ca noi, care nu au voie nici sa citeasca, nici sa scrie tot ce vor (si credeti-ma, exista inca, in secolul XXI, astfel de oameni!) si ma intreb oare ce e mai rau? sa nu poti citi ce vrei, sau sa nu poti face distinctia intre ce e bun de citit si ce nu??
google images
Tare poza de mai sus, nu? am gasit-o pe net cautand "freedom photos", ca sa ma inspire pentru acest post. Din punctul meu de vedere, cea mai mare libertate am castigat-o dupa Revolutie in momentul in care am avut acces la informatie. Informatia inseamna putere, atat timp cat stii cum sa o folosesti, si mai ales sa o selectezi. Dincolo de asta, inseamna influenta negativa si dezinformare. Si in general cam asta gasim, mai ales pe internet, dezinformare. Am fost uimita sa aflu ca multe dintre cunostintele mele iau de-a gata ce gasesc pe net, aud la stiri, citesc in ziare sau chiar si in carti. Informatia, si ma refer aici la absolut orice fel de informatie , fie ea o stire la televizor, un documentar pe un canal science, sau o carte de pe raftul din librarii, este manipulabila si manipulanta. Si atunci unde tragem linie?? Raspunsul meu aici este : la limita bunului simt. Nu iei de bun un roman scris de curand care desfiinteaza absolut tot ce crede o lume intreaga de 2000 de ani incoace, si chiar de mai demult (si presupun ca aici stie toata lumea la ce roman ma refer???), dar nici n-o sa imbratisam fara sa gandim anumite doctrine despre care stim ca in trecut oamenii si-au dat seama ca sunt gresite, iar acum, datorita unui grup restrans de extremisti, revin la viata. (din nou, va provoc sa imi spuneti la ce ma gandesc!)

Si pentru ca imi place simetria, o sa inchei cu o concluzie; asa, ca sa pun "capac": nu ma uit la stiri pentru ca nu ma interesaza vietile altora expuse sub lupa stramba, nu citesc decat anumite publicatii care nu au nimic de-a face cu persoane celebre care nu ma impresioneaza si pe care nu vreau sa le urmez; si citesc doar ce mi se pare placut, interesat, constructiv si cu substanta. In rest, fiecare este liber sa isi "filtreze" informatia in stilul propriu, dupa curiozitati si gusturi, pentru ca, la o adica, gusturile nu se discuta!

In rest, va doresc un weekend...Liber si plin de soare!

2 comentarii:

  1. Super postarea de azi.....ce bine ca e weekend il astept de luni dimineata :P.....bine ca nu ai ascultat stirile ieri ca erau niste aberatii...maine cica e sfarsitul lumii ...21 mai 2011 ... si daca da si maine cu virgula se muta in 21 octombrie 2011 :))

    RăspundețiȘtergere
  2. deci...vezi de ce nu ma uit la stiri???????

    RăspundețiȘtergere